Nie każdy ma lekkie pióro, być może, zamiast pisać, wolisz zlecić to specjaliście. Redagowanie tekstów nie musi być twoim obowiązkiem, a dla innej osoby może stać się sposobem na zarobek. To jak wymiana umiejętności, ty zarabiaj na tym, co wychodzi ci najlepiej, a specjalistom oddaj teksty do zredagowania.
Czy warto zawodowo zajmować się redagowaniem tekstów?
Redagowanie tekstów otwiera wiele możliwości zarobkowych. Można pisać na strony klientów, prowadzić dochodowy blog lub tworzyć teksty SEO, a nawet prace podyplomowe. Stawki są tak różne, jak potrzeby klientów. Za pisanie prostych tekstów na potrzeby pozycjonowania, policzysz sobie kilka złotych, za tekst ekspercki - kilkadziesiąt, a za napisanie pracy dyplomowej - kilka tysięcy. Tak naprawdę najważniejsze jest policzenie, ile dane zlecenie zajmie czasu, by pod koniec miesiąca wyjść na swoje. Początki w branży copywriterskiej mogą być trudne. Wyrobienie marki osobistej zajmuje czas, ale wtedy można pracować za lepsze stawki.